انوع بریس

سال‌ها از زمانی که سیم و براکت فلزی تنها روش مرتب کردن دندان‌ها بود، گذشته است. امروزه بریس‌ها به جز فلز از سرامیک و پلاستیک نیز تهیه می‌شود. از این گذشته مواد مختلف در شکل‌های مختلف برای تهیه بریس‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتودنسی در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی کرده است. نوع مواد به کار برده شده در ارتودنسی بر قیمت آن اثر می‌گذارد.

 

اگر تعرفه استانداردی برای ارتودنسی وجود داشت، شاید میزان سردرگمی بیماران کمتر می‌شد، اما متاسفانه با توجه به عامل‌های متعدد تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی دندان، نمی‌توان یک مبلغ ثابت را برای درمان اعلام کرد. متخصص ارتودنسی هزینه دقیق درمان را پس از ارزیابی وضعیت دندان‌ها تعیین می‌کند.

 

 ارتودنسی فلزی

بریس فلزی پرکاربردترین و اصلی‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین نوع بریس است. مزیت انتخاب ارتودنسی فلزی ارزان بودن آن و سرعت بالای آن در مرتب کردن دندان‌ها است. اما نقطه ضعف ارتودنسی فلزی ظاهر ناخوشایند آن است. ازآنجایی که سیم و بریس فلزی کاملاً روی دندان‌ها دیده می‌شود، لبخند بیمار تا دو سال حال و هوای فلزی خواهد داشت. به علاوه نوک سیم یا براکت‌ها به بافت داخل دهان گیر می‌کند و باعث زخم شدن مکرر می‌شود.

 

سایر روش های درمانی :

درمان غیر مستقیم پالپ : هنگامی که آسیب وارد شده به ناحیه ی پالپ کم باشد ؛ این امکان برای دندانپزشک به وجود می آید که مقداری از پوسیدگی را دربردارد و در محل تحت درمان از موادي با خاصيت انتي باكتريال استفاده کند ، سپس محل پوسیدگی را با مواد پر کند.


پالپوتومی : هنگامی که پوسیدگی محدود به بخش بالای پالپ باشد ؛ از این روش درمانی استفاده می شود. در این روش بخشی که آسیب دیده برداشته می شود و بخش سالم آن باقی می ماند و در محل تثبیت می گردد ، سپس محل درمان ضدعفونی و با مواد پر می شود.


پالپکتومی : از این روش زمانی استفاده می شود که بافت پالپ در کل ساختار ریشه دندان موجب عفونت شده باشد به گونه ای که کل بافت پالپ خارج می شود و سپس محل مورد نظر ضدعفونی می شود.


 

 مراقبت از براکتهای فلزی


بعد از اینکه براکت های فلزی به دندان های شما متصل شد، باید مراقبت های لازم را برای موفقیت درمان اعمال کنید. یک سری از عادت های غذایی خود را در دو سالی که تحت درمان هستید باید تغییر دهید. از خوردن گوشت ها و سبزیجات سفت و هر چیز شبیه آنها باید خودداری کنید. از جویدن هر آنچه که امکان دارد به براکت ها بچسبد خودداری کنید. خوردن چیپس، پفک و هر چیز تردی که می تواند به براکت ها آسیب بزند خودداری کنید.

به جای اینکه میوه هایی مثل سیب را گاز بزنید، آنها را به تکه های کوچک تقسیم کرده و سپس میل کنید. استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن براکت های فلزی اندکی سخت است و به همین دلیل دستگاهی مخصوص طراحی شده است که به وسیله فشار آب براکت ها را تمیز می کند.

مزایای ارتودنسی نامرئی 

 

ارتودنسی نامرئی یک انتخاب عالی برای کودکانی است که نسبت به ظاهرشان خیلی حساس هستند. همان تاثیر ارتودنسی سنتی را دارد، اما کاملا نامرئی هستند.برخلاف ارتودنسی سنتی، کودکان مجبور نیستند غذاهای خاصی را از رژیم غذایی خود حذف کنند. هنگام غذا خوردن می‌توانند ارتودنسی نامرئی را بر‌دارند، بنابراین شما لازم نیست که نگران گیر کردن غذا و یا وارد شدن آسیب به ارتودنسی باشید.خیلی از کودکان از ساییده شدن ارتودنسی فلزی داخل دهان خود احساس درد و ناراحتی می‌کنند. اما چون ارتودنسی نامرئی هیچ لبه‌ی تیزی ندارد بدون نگرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.طول دوره درمان با ارتودنسی نامرئی شبیه به ارتودنسی سنتی است. معمولا درمان به طور متوسط 12 تا 18 ماه طول می‌کشد.

بهداشت دهان و دندان

 

ازآنجایی که غذا به راحتی در سیم کشی گیر می‌کند، باید زمان و دقت بیشتری برای تمیز کردن آن صرف شود. مسواک زدن پس از صرف غذا و همچنین نخ دندان کشیدن روزانه ضروری است، متخصص ارتودنسی نخ دندان مخصوصی را برای تمیز کردن اطراف بریس در اختیار کودک قرار می‌دهد. جرم گیری منظم و معاینات دوره‌ای برای بررسی پوسیدگی دندان بسیار مهم است.

چه غذاهایی برای کودکانی که ارتودنسی استفاده می‌کنند مجاز است؟

ارتودنسی ها ظریف هستند. شکستن بخشی از ابزار می‌تواند منتج به حرکت دندان ها در مسیری اشتباه شده و درمان را طولانی تر کند. هر چیزی که سفت، چسبنده، یا جویدنی بشد نباید خورده شود، شامل

-بستنی

-آجیل

-پفیلا

-آبنبات سفت

-آدامس

 

-انواع کارامل های جویدنی

هزینه درمان ارتودنسی چقدر است؟

نوع بریس یا ابزار ارتودنسی مور نیاز برای درمان بیمار، نقش کلیدی در تعیین قیمت سیم کشی دندان دارد. معمولاً، میانگین هزینه استفاده از بریس‌های ارتودنسی به شدت مشکل، استفاده از بریس برای یک فک یا هر دو فک و نوع بریس‌های انتخاب شده بستگی دارد. به این ترتیب عواملی همچون سن بیمار، شدت مشکل، مدت زمان درمان و نوع بریس بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیر دارند و با اطلاع از این هزینه‌ها بیمار می‌تواند درباره نوع بریس مناسب برای خود تصمیم‌گیری کند.


 

در صورتی که قصد دارید از درمان ارتودنسی استفاده کنید و به دنبال اطلاع از بودجه مورد نیاز برای این درمان و   مضرات ارتودنسی دندان هستید، با مراجعه به مطب متخصص ارتودنسی اجازه دهید با بررسی شرایط، روش‌های درمان پیشنهادی برای رفع آن‌ها به شما پیشنهاد شود. در نهایت شما می‌توانید از هزینه ارتودنسی ثابت یا متحرک مطلع شده و تصمیم مناسب را در این ارتباط اتخاذ نمایید.

منبع : https://sekootsard.persianblog.ir/


 
آتش در نیستان ارتودنسی ,درمان ,فلزی ,دندان ,بریس ,استفاده ,ارتودنسی نامرئی ,خودداری کنید ,تمیز کردن ,ارتودنسی فلزی ,برای تمیز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرکز کمک - Help center دانلود فیلم و سریال جدید لوازم جانبی موبایل آژانس دیجیتال مارکتینگ ای وحید تبادل لينک اتوماتيک کربلایی سید امیرعلی سلیمانی سایت رسمی باشگاه نیل رود جوکندان مجله ویکندر